Monday, February 28, 2011

LaRIaN BaNGi PeRDaNa 2011



Hari ni dekat Bandar Baru Bangi memang meriah giler!!! Sebab selama aku duduk kat sini first time ada buat Larian Bangi Perdana, Senamrobik Perdana dan Pertandingan Futsal. Memang ramai orang yang join program yang diadakan . Aku just masuk larian sejauh 10km kategori terbuka. Saingan memang sengit beb!




     Sebelum start lari ada warm up beramai-ramai. Syok jugak time ni sebab AUNTIE yang conduct tu memang best. Kitorang warm up macam menari Hua2....Hua2.. Lama jugak warm up hampir 15 minit. Aku sampai kat depan kompleks pukul 7 pagi , warm dah start. Ape lagi aku terus join la...tapi kejap jer baik aku warm up sendiri lagi senang.


     Dengan nombor yang hanya bertulis pakai marker berwarna biru, A0034. Aku sekarang dah ready nak berlari tapi cuak gileerrr!!!

Fuyooo!!! Ramai nyer orang yang join..... Semua ni time kat garisan mula tengah jalan beb... Ramai runner yang masuk larian ni. Semua sport man @ woman. Memang berpengalaman la diorang ni. Ada yang datang dari JB jauh siot...ISH...ISH....


     Masa pistol pelepasan, macam sardin nak start lari. Ada orang dekat belakang aku tolak-tolak, nasib baik aku tak jatuh. Aku maintain la lari macam aku dekat sekolah dulu. Aku rasa dah cukup training dan fit nak lari. Laluan time event ni banyak berbukit , memang mencabar kekuatan aku. Lalu dekat seksyen 13, kawasan kilang-kilang. Scenery memang tak best langsung.


     Time tengah lari takde pun pasukan perubatan yang jaga. Just polis yang jaga lalu lintas. Thanks to all abang polis!!! Bahaya jugak kalau kau injured. Dah hampir 5km aku rasa penat macam nak mampus.. Nasib baik time tu ada orang bagi air sponsor REVIVE. Just dapat satu jer..kah..kah...


     Sebab aku dah biasa lari sejauh 5km jer lepas tu aku banyak berjalan jer la. Dah tak larat. Peha aku pun rasa dah nak cramp. Nasib baik aku kuat semangat lari dengan sorang awek cun blonded. Aku lari sebelah dia jer. Last, last aku potong dia jugak.




Masa dekat tasik aku dah start sprint balik nak sampai ke garisan penamat. Akhirnya sampai jugak aku, aku tengok nombor aku top 50 beb. Best gilerr.. Kalau aku Top 30 mesti dapat medal. Anyway memang best.


Tak dapat medal takpe asalkan dapat sijil. Yahooo!!!!



Lepas penat berlari, apa lagi makan la. Dapat roti dua dengan air revive tu jer. Berbaloi ker RM10?? Ntah la aku no komen.......

PICS OF THE EVENT







Time ni aku lupa nak citer, UTUSAN sponsor jadi dapat suratkhabar free jer!!! Untuk hujung minggu....

No comments:

Post a Comment