Thursday, February 17, 2011

MaNA LaGi BEsT, SeKOLah ReNDaH @ MeNengah???


     Pengalaman dekat sekolah rendah sebenarnya lebih cerewet dibandingkan dengan sekolah menengah. Tome sekolah rendah semua benda kena buat ikut peraturan. Tak boleh langgar langsung kalau tak teruk giler kena dengan cikgu. Ish..ish.... Aku still ingat lagi time member aku tak siap kerja sekolah , siap kena bogelkan depan kelas. Kesian aku tengok member aku kena macam tu. Siap cikgu suruh tutup tingkap dengan pintu.


     Paling aku tak suka kerja sekolah punyalah berlambak tahap CIPANZI . Bayangkan buat kerja sekolah sampai malam. Siap bawa kerja sekolah rendah ke sekolah agama. Punyalah cuak kalau tak siap..... Aku still ingat time sekolah , bawa buku punyalah berat. Pagi-pagi @ malam sebelum tidur buka jadual susun buku dalam beg. Beg bukan satu jer dua beb. Satu digalas lagi satu pegang. Sedangkan buku teks bukannya selalu guna. Sakit bro badan gua..hua2...hua2....


     Aku time sekolah rendah pengawas. Punyalah skema ikut rules sekolah. Cikgu pengawas semua tegas giler, korang bayangkan lambat bunyikan loceng pun nak mengamuk. Panas telinga aku ni. Kalau jaga kelas lain tu, sampai kena tunggu cikgu sampai baru boleh blah.. Aku paling tak lupa sampai 2 jam tunggu cikgu yang sepatutnya masuk ke kelas. Semua benda kena beratur masuk kelas, dekat kantin. Benda pelik aku pernah buat jaga toilet. Lawak siot!!!


     Zaman sekolah menengah is the best in my life. Korang nak tahu sebab apa??? Sebab aku dapat timba pengalaman yang lebih luas dalam kehidupan aku. Aku dapat mengetahui pelbagai benda baru. Firstly aku nak cerita pasal homework. Sekolah menengah walaupun subjek banyak tapi kerja still sikit. Tu pun just bagi sesetengah kelas jer. Macam kelas aku, kerja sekolah ala kadar jer. Bestnyerrr!!!


     Kalau tak siap kerja sekolah cikgu lepak jer sebab kerja tu tanggungjawab kita. Kita kena tahu la kita punya tanggungjawab. Aku selalunya siap kerja sekolah takut la dengan cikgu. Kah...kah... Anyway sekolah aku boleh dikatakan mempunyai peraturan paling sempoi kat Malaysia. Aku rasa sebab cikgu tak nak membebankan pelajar. I LOVE THAT!!!


     Pergi sekolah menengah ni beg tak bawa pun tak aper. Sebab dekat kelas dah ada locker untuk setiap pelajar. Beg aku kekadang tu kosong just bawa pencil case jep.... Ringan giler!!! Kalau ada buku pun untuk study @ selesaikan homework. Hubungan antara guru dengan pelajar macam member @ family. Memang sempoi dan best. 

SEMUA YANG AKU TULIS INI ADALAH PENDAPAT AKU....
KALAU KORANG ADA PENDAPAT BOLEH KONGSI DENGAN AKU!!!

4 comments:

  1. kakah,,dorm xsmpi 20 meter drik skolah,,kompom2 la bess,,

    ReplyDelete
  2. bagi ak la,,zman skola rendah pn best gk...coz mse time prgai bdak2 ag kn...pstu ptg2 trun maenla,,pusing2 kmpung....sweet memory la..
    but,time high school pn bleyh than best...yg psl kelas tu mmg btul..5s3,klas yg pling skit dpt omwerk...huahuahua

    ReplyDelete
  3. oden: ko bukan still budak kecik ker???
    hua2...hua2...

    ReplyDelete
  4. ofcoz la sc johore best sbb ko ngan aku kan CLASSMATE..hahaha :P

    ReplyDelete