Thursday, January 6, 2011

PinDAh RuMAh..PEnAt gILeerRrR!!!


Beb hari ini aku pindah rumah kat Batu Pahat.penat giler!!! Tapi nasib baik dekat jer dari Taman Melewar ke Taman Manis. Tapi time nak packing barang la malas dan rasa berat jer badan . Nasib baik barang sikit jer. Aku just packing pinggan mangkuk, buku-buku dan fail-fail dalam kotak. Cina tukang cabut Astro dengan air-cond pulak sampai petang. Jadi angkut barang dulu la pagi2 ke rumah baru.

    Pagi2 lagi lori kecik jer sampai angkut karpet, kotak-kotak  dan macam-macam lagi. Aku sebagai orang lelaki mestilah kena tolong walaupun badan aku takde lah tough mane pun. KIH....KIH... Peluh2 dibuatnyer aku. Sampai jer kat rumah Taman Manis aku tolong pekerja tu susun perabot dalam rumah aku. Nasib baik perabot semuanyer murah dan ringan. Aku angkat sorang pun boleh.

    Selepas semua perabot dah susun dan barang semua dah bawak turun. Ape lagi kemas rumah la!!! Aku tolong susun pinggan mangkuk, susun buku-buku ilmiah ayah aku dan lipat dan susun baju. Lepas APEK pasang air-cond ngan ASTRO habis buat keje tolong mak aku pulak. Aku sapu sampah byk giler habuk..
Tapi tukang mop mak aku la.. Aku mane reti. Lepas Maghrib baru semuanya selesai ..PENAT TAHAP CIPAN BEB. Anyway walaupun penat aku tetap tak kesah coz ni rumah aku jugak , rumah family aku betul x???

First day jer pindah, aku dah berkenalan dengan jiran sebelah, namanya Pak CIk AMOR. Peramah giler orangnya. Siap ajak aku join team futsal tempat tu lagi. Penat2 ape lagi terbongkang la kat atas tilam. Nikmatnya tidur!!!!

2 comments: