Monday, June 20, 2011

Happy Father's Day


Hari ni merupakan Hari Bapa, so aku nak ucapkan kepada semua BAPA, AYAH, PAPA, DADDY, WALID and so on Happy Father's Day. Kalau kita nak menghargai ayah kita bukan setakat hari ni je, tapi setiap detik dan waktu bersama mereka merupakan Hari Bapa.

     Anyway, aku nak ucapkan Happy Father's Day especially buat ayah aku yang tersayang, Prof. Dr. Abdul Talib bin Bon. Thanks a lot kerana membesarkan saya sehingga sekarang, memberikan kasih sayang, pendidikan, perlindungan dan keselesaan yang mencukupi kepada saya.

     Tak lupa juga kerana menjadi imam dalam keluarga kami. Ayah dapat membimbing kami sekeluarga mengikut syiar Islam. Thanks ajar solat dan mengaji al-Quran sejak umur 4 tahun. Alhamdulillah.

     Aku akan sentiasa menjadikan ayah aku idola dari segi untuk mencapai kemajuan dalam kehidupan. Ayah merupakan seorang yang amat rajin menuntut ilmu, sesuai sangat dengan nama beliau. Kih..kih.... Permulaan kehidupan ayah aku yang hanya berpendapatan 3 angka telah berubah kepada 5 angka kerana kesungguhan beliau untuk mencapai kejayaan dan memberi keselesaan kepada kami sekeluarga.

Pencapaian Pendidikan:

SPM: Sekolah Menengah Teknik Kuantan


Diploma in Mechanical Engineering : UTM


Degree in Mechanical Engineering : UTM


Master in MBA : UKM


Ph.D in Forecasting : University of La Rocalle, France

     Aku cukup berbangga mempunyai seorang ayah yang merupakan satu daripada Professor di seluruh dunia. Ayah aku jugak banyak travel ke overseas atas urusan kerja especially Europe. Antara negara-negara yang ayah aku pernah jejak:

  1. Singapura
  2. Indonesia
  3. Brunei
  4. Thailand 
  5. India
  6. China
  7. Hong Kong
  8. Jepun
  9. UAE
  10. Arab Saudi
  11. UK
  12. Perancis
  13. Jerman
  14. Austria
  15. Switzerland
  16. Poland
  17. Australia
  18. Belanda
  19. Morocco
Finally, ayah you're the best FATHER!!!

2 comments:

  1. hebat nya ayah kw
    jadikan ayah kw idola eh
    all the best ^_^

    ReplyDelete
  2. setiap org yg mempunyai ayah
    x kira kerjayanya apa, mereka merupakan yg terbaik
    asalkan lelaki itu bernama ayah n so on
    anyway tq lysa

    ReplyDelete