Wednesday, June 1, 2011

Baru je masuk dah ada exam????

Di CFS IIUM lepas pendaftaran, dalam minggu tu jugak ada peperiksaan. Macam aku hari ni ada exam English Placement Test dan Arabic Placement Test. Kedua-dua exams ni yang akan menentukan berapa tahun aku dekat pusat asasi ni 1 tahun, 1thn 1/2 ataupun 2 tahun maximum. Exam EPT start pukul 9 pagi sampai 12 tgh.


     Soalan EPT macam kat sekolah dulu la. 4 petikan lepas tu jawab 40 soalan dekat kertas OMR. Soalan objektif dia boleh tahan jugak la. Susah la jugak! Kata pun sekarang kat U memang la high level. Tak lupa jugak ada soalan essay. First, huraikan graf sebanyak 150words dan buat essay pasal tanggungjawab terhadap ibubapa sepanjang 250 words.


     Pukul 2:30 petang ada peperiksaan fardu ain sampai pukul 3 ptg. 25 soalan jer bro!!! Tapi dalam english nasib baik ada summary dekat last page. Selalu dekat sekolah jawab dalam BM sekali english memang best la. Banyak istilah baru yang dapat aku belajar lepas habis exam.

    APT memang masyuk. Walaupun aku pernah study Arab selama 7 tahun. Tapi aku tak boleh jawab, susah beb. Sikit je la, isi tempat kosong, gariskan, bulat2 kasi hentam saja la. 15 minit lepas tu aku terus blah balik hostel. Hua2..hua2... make it simple as ABC.

     Anyway bro, aku harap dapat asasi just 1 tahun jer ataupun paling teruk 1thn 1/2 jer. Tak nak la aku 2 tahun. Terasa lama sangat. Aku sentiasa berdoa aku dapat results yang bagus.

No comments:

Post a Comment