Saturday, June 11, 2011

Public Transport from PJ to B.B.Bangi

Hari ni aku first time nak balik ke B.B.Bangi dengan public transport. Ayah aku boleh ambil aku lepas pukul 10 pagi sebab nak hantar akak aku kerja. Jadi aku pun dah terkeluar pukul 9 pagi, jadi cadangnya nak balik sendiri. Lagipun tak susahkan parents aku.

Alhamdulillah, time aku keluar jer, Terus ada bas ke KL Sentral. Aku masuk dalam bas dengan member2 yang on the way ke destinasi yang sama. Konduktor bus tanya nak kemana, aku jawab nak ke KL Sentral. Tambangnya murah je RM1.90.


On the way ke KL Sentral, aku duduk sebelah bro UIA juga. Nama dia Raqib , kos Bioscience. Dia sekolah dekat MRSM PC, Kelantan. Time SPM kantoi satu jer fizik, 9A 1B. Anyway dia citer lagi 2 minggu dia blah la sebab dapat tawaran ke UK tajaan FELDA. Masyuk tu!!!


Sampai je KL Sentral, aku dengan Raqib berjalan dari tempat bas berhenti mencari pintu masuk. Dia nak amik LRT ke Pekeliling. Lepas tu ambil bas ke Kuantan. 


Lepas tu kitorang berpecah. Aku pergi kaunter komuter dan beli tiket ke stesen UKM. Harga dia RM3.90 memang berbaloi. Time pagi komuter memang tak sesak, tak payah nak berebut-rebut. Dalam pukul 10.30 pagi aku dah sampai ke B.B. Bangi.Dari stesen UKM ayah aku ambil.

-TAMAT-

No comments:

Post a Comment