Monday, August 29, 2011

Iftar D' Rawang

Hari ni kami sekeluarga berbuka di rumah mak cik aku di Rawang. Sebelum kitorang gerak ke Rawang,singgah dulu di bazar ramadhan beli sedikit buah tangan. Takkan datag rumah orang bawak perut kosong jer. KAh..kah....

     Dalam pukul 6ptg baru kitorang gerak ke Rawang. Nasib baik jalan tak sesak, semua orang dah balik kampung. Jalan ke Rawang dah lawa dan luas. Ada simpang ke Kuala Selangor dan Puncak Alam. Memang jauh la mana-mana memeber aku yang daat PALAM.



     Time berbuka just ada 3 family. Mak Ngah, Mak Cik dan family aku. Berbuka just makanan biasa-biasa je. Sebelum isyak tu ada pengumuman esok raya, maksudnya malam ni merupakan hari terakhir ramadhan. Time isyak aku pergi ke surau solat berjemaah dan takbir beramai-ramai.
Sebelum pukul 10malam, kami sekeluarga berangkat pulang. Tadi pun aku dapat duit raya dari Mak Cik Ani dan Pak Uda. Masyuk tu!!!

No comments:

Post a Comment