Monday, August 15, 2011

Turun Bazar Kali ke-4

Hari ni untuk kali yang ke-4 aku turun ke bazar ramadhan di PJ. Hari ni aku pergi dengan roommate aku Adam Malik. Dia dah lama tak pergi dan dia ajak aku. Ape lagi aku pun on je la. Macam biasa kalau kat bazar ramadhan aku selalu jalan dari start sampai habis lepas tu baru patah balik.


     On the way tu survey la makanan ape yang hendak di beli. Aku dah target nak beli NASI KERABU TUMIS. Katanya sedap dan ada awek cun yang berniaga kat gerai tu. Ramai la bebudak UIA cakap camtu.


Firstly, aku beli popiah sambal. Harga RM3 lima ketul. Standard la harga kat KL, mahal sikit. Khaliq pernah bagi aku dulu popiah ni, sedap la jugak. Aku beli just RM3 untuk roommates yang lain. Air aku beli jambu batu, warna hijau tu. Special la jugak siap letak asam lagi


Akhirnya, jumpa jugak aku dengan gerai NASI KERABU TUMIS. Memang betul la ada awek cun melecun. Harga nasi kerabu tu un murah RM3, dia bungkus pun cun. Awek tu gua nak cer, macam pan asia tu. Kacukan mana ntah!!! Kah..kah...Aku rasa umur dia sama dengan aku ataupun muda setahun atau dua tahun.

Misi aku dah selesai dan selamat berbuka dekat korang semua.

No comments:

Post a Comment